Orašar

Orašar

Tajnu iznimne popularnosti Orašara pokušao je objasniti ukrajinski koreograf Orlykowski, koji je Ščelkunčika postavio u Zagrebu 1970. te je njegova koreografija postala referentnom točkom za sve kasnije produkcije Orašara u Hrvatskoj. Veliki je Čajkovski, naime, jedan od rijetkih skladatelja koji je svoju glazbu skladao u uskoj suradnji s koreografima, stvorivši djela koja su, ne samo s glazbenog i scenskog stajališta savršena, nego svojom ritmičnošću i tematskom raznolikošću udovoljavaju i specijalnim zahtjevima baletne pozornice, potičući na ples. Popularnost i slojevitost priča koje je odabrao za teme svojih djela, jednako privlačnih i za djecu i za odrasle, kao i koreografski elementi koji nisu pretjerano zahtjevni, a daju plesačima mogućnost da njihovo umijeće u potpunosti dođe do izražaja, onaj su faktor X zbog kojega "Orašar", "Trnoružica" i "Labuđe jezero"  vjerojatno još dugo neće biti svrgnuti s trona najvažnijih baletnih djela.

Koreograf i redatelj 

Waczlaw Orlykowski

Koreografiju prenijela 

Božica Lisak

Scenografkinja 

Dinka Jeričević

Kostimografkinja 

Barbara Bourek

Baletni majstori

Albina Rahmatullina, Elena Nikolaeva, Lev Šapošnikov

Polaznice odjela za klasični balet uvježbali

Korana Bilan, Buga Bešker, Miroslava Oraycova, Silviu Tanase

Oblikovatelj svjetla 

Srđan Barbarić

Oblikovatelj tona 

Petar Ivanišević