Capuleti i Montecchi

Capuleti i Montecchi

"Capuleti i Montecchi Bellinijevo je remek-djelo koje spaja ljubav, tragediju i glazbenu virtuoznost velikog majstora. Svoju verziju priče o najpoznatijim ljubavnicima svjetske literature Libretist Felice Romani, slavni pjesnik i ponajbolji pisac libretâ svoga vremena stvorio je prema pripovijesti Giulietta e Romeo iz 16. stoljeća i istoimenoj drami Luigija Sceole iz 1818. Elegancije forme i melodije, ekspresivna glazba i duboki lirski izraz vješto oslikavaju unutarnje borbe i strasti Bellinijevih likova. „Bellini nije skladatelj o kojemu se mogu pisati traktati, u njemu nema filozofiranja niti pruža mogućnosti za velika eksperimentiranja. Njega jednostavno treba pjevati što je najbolje moguće (...). Ljepota njegove glazbe osvojit će one koji u umjetnosti traže nadgradnju a, ne samo istinu. To zvuči jednostavno, ali vrlo je teško."  Marija Barbieri
 

Može li se ljubav uspješno suprotstaviti nasilju i netrpeljivosti?

Slavna Shakespeareova tragedija tek je jedna od tisuća različitih interpretacija talijanske renesansne pripovijesti o Romeu i Juliji, nesretnim veronskim ljubavnicima. Ta priča postala je amblematska priča o ljubavi koju zatire mržnja između dvaju suprotstavljenih obitelji, temi koju umjetnost obrađuje još od antičkih vremena. Bellinijeva opera Capuleti i Montecchi prikazuje posljednji dan života Romea i Julije, njihove posljednje očajničke pokušaje bijega od svojih obitelji i rata u kojem su se, ne svojom voljom, našli na suprotnim stranama.Unatoč Romeovim nastojanjima, mir ne može biti sklopljen, pobjeđuje nasilje i nastavlja se krvavi sukob. Svjesni da imaju sve manje mogućnosti, svjesni da vremena ima još malo i da vremena više neće biti, Romeo i Julija intenzivno proživljavaju posljednje sate svoga odnosa ispunjene emotivnim previranjima, spremni staviti na kocku i svoje živote. Bellini i libretist Felice Romani posebno su uspješno i psihološki nijansirano oblikovali lik Julije, mlade žene koja se osjeća zatočenom u muškom svijetu rata i nasilja, razapeta između osjećaja dužnosti i poslušnosti prema ocu i strasti prema ljubavniku. Ova rana opera majstora belkanta u sebi sadrži sve prepoznatljive odlike njegovog stila – beskrajne melodije, tijesna povezanost glazbe s tekstom i psihološkim prikazom likova i virtuozne vokalne dionice u kojima će svoje umijeće pokazati solisti splitske opere. Kraj je dobro poznat. Ali ne možemo se ne zapitati – može li ipak biti drugačije? Može li se ljubav uspješno suprotstaviti nasilju i netrpeljivosti? Danas? Svaka ljubav?
Hrvoje Korbar

Dirigent

Ivo Lipanović (26. i 27.veljače te 1. i 2. ožujka)

Davor Kelić (4. i 5. ožujka)

Redatelj

Hrvoje Korbar

Scenografkinja

Zdravka Ivandija Kirigin

Kostimografkinja

Barbara Bourek

Scenski pokret

Maja Huber

Zborovođa

Veton Marevci

Oblikovatelj svjetla

Vesna Kolarec

Oblikovatelj tona

Josip Vinko Lozić

Asistent dirigenta

Davor Kelić

Asistentica redatelja

Eva Marković

Asistentica scenografa Nina Kuzmić
Asistentica kostimografkinje (volonterka) Antea Benzon

Koncertni majstor

Valter Lovričević

Korepetitor

 Stipe Iličić, Davor Kelić, Ana Šabašov

Inspicijent

Mark Anton Gančević

Šaptačica

Irina Padovan

ROMEO, mezzosopran

Josipa Gvozdanić (26. veljače, 1. i 4. ožujka) 

Antonija Teskera

Bjanka Ivas (27. veljače, 2. i 5. ožujka)

JULIJA, sopran

Nela Šarić (26. veljače, 1. i 4. ožujka)

Nina Dominko (27. veljače, 2. i 5. ožujka)

Sara Žuvela (studijska uloga)

TEBALDO, tenor

Sam Furness (26. veljače, 2. i 5. ožujka)

Vladimir Garić (27. veljače, 1. i 4. ožujka)

CAPELLIO, bas

Božo Župić

LORENZO, bas

Mate Akrap (26. veljače, 1. i 4. ožujka)

Joško Tranfić (27. veljače, 2. i 5. ožujka)

ORKESTAR, ZBOR I BALET HNK SPLIT

Iz medija