"Odavno me zanimaju skriveni prostori u dubinama ljudske psihe, složena stanja emocionalnih putovanja tih naizgled običnih ljudi, psihološka motivacija svakog lika, a ponajviše čista, snažna, ranjiva i nepredvidljiva atmosfera," rekla je koreografkinja i redateljica Valentina Turcu uoči premijere baleta u Slovenskom nacionalnom kazalištu Maribor.
Svijet Emme Bovary prožet je lažnim vijestima, lažnom ljepotom, lažnim odnosima, željom za odobravanjem i priznanjem te čežnjom za pažnjom često jednako banalnih i duhovno ispraznih ljudi. Emmina neiscrpna želja za ljubavlju i avanturama, njezina usamljenost, nepodnošljiva dosada i samodestruktivno ponašanje bile su ključne smjernice umjetničkog istraživanja Valentine Turcu, koja je stvorila uvjerljivu kazališnu atmosferu nove realnosti u kojoj se kultna književna junakinja bori s nesnosnim pritiscima društva. Strastvena i istovremeno potresna koreografska vizija Emminog unutarnjeg svijeta savršeno odgovara Chopinovoj glazbi, koju u trenutcima nadopunjuju djela Philipa Glassa.
Estetski dotjeran, psihološki produbljen, izvanredno sinkroniziran sa glazbom Chopina, Glassa i ostalih autora, glamuroznih kostima i scenografije, balet koji se gleda kao film, govori o iznimno visokim umjetničkim standardima i kreativnoj snazi Valentine Turcu... Od zaljubljene žene, preko osobe koju ubija monotonija života sa neambicioznim mužem, željne užitka i nekog drugog života, žene koju vode iluzije i neutaživa požuda, do njene agonije, psihičke rastrojenosti i konačnog sloma – čitav taj luk osjećaja se prati u jednom neprekinutom tempu. Emocionalna izražajnost Irine Čaban Bilandžić koja je dio njenog plesnog izričaja, uvijek besprijekorna tehnička izvedba, u ovoj je predstavi nadograđena je nježnom senzualnoću i erotičnošću. Strastvena i tragična, uloga je pravi trijumf prvakinje splitskog Baleta! (Jasenka Leskur)