Barthold Kuijken (barokna flauta), Peter Verhoyen (piccolo), Irina Stachinskaya (flauta)

Barthold Kuijken (barokna flauta), Peter Verhoyen (piccolo), Irina Stachinskaya (flauta)

Barthold Kuijken, barokna flauta

J. S. Bach: Solo pour la flûte traversière BWV 1013       
 Allemande                                
 Corrente                                    
 Sarabande
 Bourrée angloise

G. Ph. Telemann: Fantazija VI. u d-molu TWV 40:7             
Dolce                                    
Allegro                                    
Spirituoso

C. Ph. E. Bach: Sonata u a-molu Wq 132             
Adagio                                
Allegro
Allegro

S. L. Weiss: Suita u G-duru, po njegovim kompozicijama za lutnju                         
Prelude
Allemande
Courante
Sarabande
Ciaccone


Peter Verhoyen, piccolo

J. Ryelandt: Sonata za obou 
Aria 
Allegretto 

J. Huylebroeck: Kay’Ellem
Aragula 
Burrito 
Enchilada 

C. Saint-Saëns: Introduction & Rondo Capriccioso za piccolo i klavir 


Irina Stachinskaya, flauta

G. Ph.Teleman: Fantazija br. 10
G.Enescu: Cantabile et presto 
D. Khorov: Balkan wind 
H. Dutilleux: Sonatina za flautu i klavir
O.Taktakishvili: Sonata za flautu i klavir
Allegro cantabile
Aria: Moderato con moto 
Allegro Scherzando

 

Barthold Kuijken, Flamanac rođen u Belgiji (r. 1949.), eminentni je vođa na području rane glazbe. Dok je još bio student moderne flaute, pronašao je originalnu flautu s jednom tipkom iz sredine 18. stoljeća, koja mu je postala najbolji učitelj ikada. Kao autodidakt prepustio se poučavanju instrumentima te teorijskim i praktičnim izvorima 17.-18. Virtuozni solist na traversu (i blokflauti), učitelj, istraživač i dirigent, oblikovao je područja povijesnih flauta i povijesno utemeljene izvedbe tijekom posljednjih 40 godina.
Godine 2014. otišao je u mirovinu kao profesor povijesnih flauta na Kraljevskim konzervatorijima u Bruxellesu i Den Haagu. Nebrojeni studenti bili su inspirirani njegovom trajnom fascinacijom disanjem i zvukom – a time i osobnim izričajem. Uvijek je poučavao da temeljito proučavanje okruženja u kojem su skladatelji stvarali svoja djela dovodi do slobode i dubine u interpretaciji. Taj stav i danas prožima njegove koncerte, snimanja, majstorske tečajeve, predavanja ili aktivnosti kao član žirija na natjecanjima. Njegova knjiga, The Notation Is Not the Music Reflections on Early Music Practice and Performance (Indiana University Press, 2013.) vješt je sažetak njegovih istraživanja, ideja i razmišljanja o glazbi.
Osim njegovih legendarnih izvedbi i hvaljenih snimaka repertoara flaute između baroka i Debussyja sa svojom braćom Sigiswaldom (violina) i Wielandom (violončelo i gamba), surađivao je s drugim stručnjacima za ranu glazbu kao što su Gustav Leonhardt, Robert Kohnen i Ewald Demeyere (čembalo), Paul Dombrecht (oboa) i Piet Kuijken (fortepiano). Barthold Kuijken svirao je i snimao s baroknim orkestrima Collegium Aureum, La petite Bande, Orchestra Libera Classica, a sada je umjetnički ravnatelj i dirigent Baroknog orkestra Indianapolisa.
Godine 2007. bio je prvi glazbenik u Belgiji koji je stekao doktorat iz umjetnosti. Njegovi napori da približi svijet "moderne" flaute i rane glazbe nagrađeni su nagradom Premio alla Carriera Associazione Flautisti Italiani 2009., Nagradom za životno djelo Nacionalne udruge flautista SAD-a 2013. i nagradom Kuiper Nizozemskog društva flaute 2022. Grad Magdeburg dodijelio mu je Georg-Philipp-Telemann-Preis 2024. godine.


Kao solo pikolist Antwerpenskog simfonijskog orkestra, Peter Verhoyen je izgradio reputaciju stručnjaka za svoj instrument. Od 2006. razvija razne koncertne programe za piccolo i klavir zajedno s pijanistom Stefanom De Schepperom. S ovim projektima on pokazuje da piccolo zarađuje mjesto na koncertnoj pozornici kao recital instrument. Za suvremeni dodir, Verhoyen je zamolio nekoliko flamanskih skladatelja da napišu nove skladbe za taj instrument. Sljedeći korak bila je realizacija serije CD-a (Piccolo Tunes, Ptice!, Piccolo Polkas, La Gazza Ladra, Ma Mère l’Oye, Mighty Metamorphoses, Piccolo Sonate) u kojima je pikolo središnji instrument. Godine 2020. Peter Verhoyen pokrenuo je prestižni projekt naručivanja i snimanja tri piccolo koncerta flamanskih skladatelja Erika Desimpelaerea, Roberta Groslota i Barta Wattéa. Također, zamolio je mađarskog skladatelja Leventea Gyöngyösija da napiše novi piccolo koncert.Dobio je nagradu Fuga Trofee od Unije belgijskih skladatelja 2017. Od 2025. godine imenovan je članom Koninklijke Vlaamse Academie van België voor Wetenschappen en Kunsten. Kao stručnjak za piccolo, redovito  održava majstorske tečajeve i recitale na Europskim konzervatorijima (Pariz, London, Brno, Hannover, Weimar, Tilburg, Milano ...) i festivalima flaute i piccola u Europi (BFS Conventions, Adams Festival flaute, International piccolo festival) SAD-u (NFA konvencije u New Yorku, Washington, Anaheim, Las Vegas, San Diego, Salt Lake City...) te zemljama kao što su Kolumbija, Brazil, Meksiko i Australija.Trenutno predaje piccolo u privatnom studiju flaute u Bruggeu, na Sveučilištu glazbe i izvedbenih umjetnosti u Grazu i na Kraljevskom konzervatoriju u Antwerpenu. Tamo je razvio, prvi u Europi, diplomski studij piccola. Studijski program ima veliku međunarodnu reputaciju među studentima iz raznih zemalja, od Belgije u Australije. Godine 2022. objavio je knjigu Peter’s Piccolo World, za srednje do napredne razine sviranja piccola. U suradnji s Aldom Baertenom, organizator je i pokretačka snaga Međunarodnog seminara flaute u Bruggeu, gdje flautisti i pikolisti svih uzrasta i različitih razina obrazovanja nadahnjuju se i motiviraju kroz individualne sate, radionice, majstorske tečajeve i komornu glazbu.


Irina Stachinskaya postala je najmlađa studentica na Ruskoj akademiji Gnessin i najmlađa zamjenica prve flaute Moskovske filharmonije od njezina osnutka. Godinama kasnije napustila je mjesto u orkestru kako bi popularizirala flautu kao solo instrument. Irina, doktorica muzikologije, poznata je ruska flautistica, viša docentica na Moskovskom državnom glazbenom institutu A. Schnittkea i pobjednica brojnih međunarodnih natjecanja. Djeluje kao umjetnička direktorica festivala Glas flaute u Nizhny Novgorodu i Festivala puhačke glazbe u Kalinjingradu. Dobitnica je nagrade Rising Star koju joj je dodijelio Sir James Galway i ekskluzivna je umjetnica Powell Flutes te utemeljiteljica Škole flaute Stachinskaya. Redovito se pojavljuje na prestižnim festivalima kao što su Kuhmo Festival, Radio France, Gongjam Festival, NFA, Virtuoses of the Flute i drugi. Često je pozivana da nastupa kao solistica s renomiranim orkestrima, među kojima su Marijinski orkestar, Khabarovsk Symphony i Novaya Rossiya, među ostalima. Njezine snimke uključuju CD s Phillipom Mollom (2016.) i Mihailom Turpanovim (2022.), oba izdana za Melodiya Records. Njeno obrazovanje flaute oblikovali su V. Kudrya, J. Galway i J. Ferrandis.

 

Marina Ivanova rođena je u Moskvi. Završila je glazbenu školu Gnesine (1998.) u klasi prof. L. Leviante, glazbeni koledž pri Moskovskom Konzervatoriju (2002.) i Državni Moskovski Konzervatorij Čajkovski (2008.) u klasi prof. I. Osipove (klavir), prof. G. Brikine (korepeticija) i prof. T. Alihanova (komorna glazba). Nagrađivana je na raznim pijanističkim natjecanjima kao što su Les jeunes talentes u Aix-en-Provence (Francuska, 1996.), Klasična baština u Moskvi (1999.), J. S. Bach u Saarbrückenu (Njemačka, 2001.). Pohađala je seminare kod prof. L. Naumova, V. Gornostaeve, V. Meržanova, T .Zelikmane, E. Monaszona (Rusija), E. Golandske (SAD), A. Olande (Danska), W. Blanckenheima (Njemačka), M. Hughesa, P. Gulde (Austrija), B. Canino (Italija), I. Prunyi (Mađarska).

Izvodila je solo recitale i koncerte komorne glazbe po Rusiji, Hrvatskoj, Francuskoj i Njemačkoj. Svirala je u ansamblu s violinisticom E. Epshtein, violončelistom M. Karuzom, flautisticom S. Careddu. Od 2010. godine živi u Splitu, a od 2011.godine radi kao vanjski korepetitor na Umjetničkoj Akademije. Godine 2017. primljena je u stalni radni odnos.

Godine 2013. dobila je nagradu kao najbolji korepetitor na natjecanju "Vinko Lesić". Kao korepetitor radila je na seminarima Summer con spirito u Trogiru, Winter con spirito u Vinkovcima, na Ljetnima školama u Kaštelama i u Pučišćima, na Danima flaute u Splitu. Surađivala je s renomiranim glazbenicima kao što su: E. Epshtein, D. Schwarzberg (violina), P. Veličković (viola), M. Karuza, O. Mandozzi (violončelo), R. Leone (piccolo), M. Grahek, M. Zupan, H. Schmeiser, S. Careddu (flauta). Godine 2015. održala je seminar za korepetitore u glazbenoj školi Josipa Runjanina u Vinkovcima, a 2020. godine ciklus od pet koncerta-predavanja Skladatelji-djeci u splitskoj umjetničkoj galeriji Studio 21.

 

Solisti

Barthold Kuijken - barokna flauta

Peter Verhoyen - piccolo

Irina Stachinskaya - flauta

Klavirska pratnja Marina Ivanova