Novosti Objavljeno: 14.1.2020.

Od baroka do kasnog romantizma na koncertu Orkestra HNK Split

Od baroka do kasnog romantizma na koncertu Orkestra HNK Split

Orkestar Hrvatskog narodnog kazališta Split izvest će Simfonijski koncert na velikoj sceni splitskog kazališta u petak 17. siječnja s početkom u 20:00 sati. Na programu su djela J. S. Bacha, A. Vivaldija, G. Mahlera i G. Bizeta a izvedbom će ravnati maestro Hari Zlodre, dok kao solist u Vivaldijevom Koncertu za gitare, gudače i continuo nastupa gitarist Natan Zlodre.

Koncert otvaraju dvije barokne skladbe: Treći brandenburški koncert u G - duru, BWV 1048 Johanna Sebastiana Bacha i Koncert za gitaru, gudače i continuo u D-Duru Antonija Vivaldija da bi prvi dio bio zaključen stavkom Adagietto iz Pete simfonije u cis-molu Gustava Mahlera, velika ljubavna pjesma skladateljevoj supruzi Almi Mahler.  Djela su to nastala u vremenskom razmaku od preko 150 godina i u stilskom rasponu od baroka do kasnog romantizma koje ujedinjava izražena ekspresija i veliki zahtjevi koja stavljaju pred gudače. U prvom su planu čitave ove koncertne večeri, po riječima maestra Harija Zlodre, upravo gudači opernog orkestra. Puhači se pojavljuju tek u drugom dijelu, u Bizetovoj simfoniji koja je i sama primarno gudačka uz predivna sola puhača u pojedinim stavcima. Prva simfonija u C-Duru Georgesa Bizeta nastala je kad je skladatelju bilo tek 17 godina. Nastala kao studentski zadatak, simfonija nikad za skladateljeva života nije bilo izvedena a otkrivena je i kao istinsko mladenačko remek-djelo prepoznata tek 1933. Zadivljujuća je, ističe maestro Zlodre, sposobnost mladog skladatelja da u pravilnoj klasičnoj formi izrazi svu svoju mladenačku energiju, zadivljenost skladanjem, originalnost melodijskih linija i gotovo nevjerojatne harmonijske progresije koje su za 1855. godinu, kad je djelo nastalo, bile veliki, skoro šokantni, novitet. U Prvoj Bizetovoj simfoniji može se otkriti temelj sve one prekrasne harmonije i progresivnosti koje nalazimo u kasnijim opernim remek-djelima romantičarskog skladatelja, Carmen i Arležanki.

Dirigent Hari Zlodre (1967) nakon srednjeg glazbenog obrazovanja na odsjeku za glasovir u Splitu studij dirigiranja završio je 1993. godine u klasi prof. Igora Gjadrova na Muzičkoj akademiji Sveučilišta u Zagrebu. U HNK Split djeluje od 1992. u početku kao zborovoda i asistent dirigenta, da bi u sezoni 1993/94 debitirao kao dirigent u baletnim i opernim premijernim izvedbama. U više od dvadeset godina javnog i profesionalnog djelovanja Zlodre je nastupio u gotovo devet stotina opernih, baletnih i koncertnih izvedaba.

Gitarist Natan Zlodre (1996), čiji je ovo debitatntski nastup s Orkestrom HNK Split, počeo je svirati gitaru 2007. Studirao je na Umjetničkoj akademiji u Splitu u klasi prof. Gorana Listeša, te je počeo surađivati s prof.Lukaszom Kuropaczewskim kod kojeg je završio Baccalaureate studij na Akademia Muzyczna Ignacego Jana Paderewskiego u Poznanu. Sudjelovao je i nagrađivan je na više državnih i međunarodnih natjecanja. Godine 2019. postao je umjetnik Open Strings Berlin, platforme koja snima audio i video materijale. Nastupao je u dvoranama kao što su Arena Zagreb, KD Vatroslav Lisinski, Hrvatski Glazbeni Zavod, Eufrazijeva bazilika, Galerija Prica Samobor, Dvorana braće Bersa u Zadru, Philharmonie de la Musique Paris , Oxford , London, Fogar Hall Auditorium, Kolin Theatre, Viteška dvorana Maribor, Kromberk Castle, Buckurest Music School, Ronda Guitar House Hall. Kao aktivni sudionik pohađao je masterclassove kod vodećih svjetskih gitarista i pedagoga.

Theme picker