Mila Gojsalića

Mila Gojsalića

Nakon Morane, Era s onoga svijeta i Kamenika, Gotovac je 1948. pristupio radu na povijesnoj glazbenoj drami pod naslovom Mila Gojsalića. Ovaj put, Gotovac je krenuo drukčijim putem nego u svojim ranijim scenskim djelima. Napuštajući svijet raspjevane kantilene iz Morane i duhovita čarkanja iz Era s onoga svijeta, on je posegnuo za novom, povijesnom tematikom, koja je nametala i novi muzički govor. Opera se temelji na povijesnim događajima iz XVII. stoljeća, kad su se stanovnici Poljica, kneževine koja se nekoliko stotina godina prostirala između Splita i Omiša, povukli u brda pred turskom najezdom. Naslovna junakinja Mila, kći kneza Ivana, prividno pristaje postati žena turskog vojskovođe. Ona se kao narodna junakinja žrtvuje, te u samom središtu turske vojske baca goruću baklju u barut.

 

Dirigent

Ivo Lipanović

Redatelj

Ozren Prohić

Scenografkinja

Vesna Režić

Kostimografkinja

Tea Bašić

Koreografija i scenski pokret

Maja Huber

Oblikovatelj svjetla

Vesna Kolarec

Oblikovatelj tona Damir Punda
Dizajnerica videa i asistentica scenografkinje Nikolina Kuzmić

Zborovođa

Veton Marevci

Suradnica redatelja

Jelena Bosančić

 

 

Koncertni majstor

Valter Lovričević

Korepetitori

Ana Šabašov, Tomislav Šošić

Inspicijenti

Mark Anton Gančević, Elza Tudor Gančević

Šaptačica

Irina Padovan

Guslar (prolog) Filip Radoš

Mila Gojsalića

Terezija Kusanović (2. i 4.5.)
Irena Parlov (6.5.)

Ivan Gojsalić

Ivica Šarić

Petar Kulišić

Stjepan Franetović

Jure Kulišić

Marko Lasić

Kolumbat

Mate Akrap (2. i 4.5.)
Božo Župić (6.5.)

Poljički glasnik

Goran Velić

Mehmed Topan - Paša

Ivica Čikeš

Sejid Beg

Vlatko Belas

Izuran Alija-Bej

Lovre Gujinović (2.,4. i 6.5.)
Špiro Boban

Bimbaša

Joško Tranfić

Mujezin

Matej Predojević Petrić (2.5.), Vinko Maroević (4. i 6.5.)

Turski vojnik na straži

Matej Predojević Petrić

I, II, III i IV turski vojnik

Matej Predojević Petrić, Matija Škiljo, Matej Akrap, Mateo Đikić

Mujo, Pašin sluga

Denis Tomić

Husein, pašin sluga Darijo Tvrdić