Papandopulo u crkvi Gospe od Zdravlja

Papandopulo u crkvi Gospe od Zdravlja

PROGRAM:

Boris Papandopulo: Koncert za alt saksofon i orkestar

                                 Kantata Gospi od Zdravlja

                               

                             

 

Boris Papandopulo svoju Kantatu Gospi od Zdravlja sklada 1971. godine za proslavu 35. obljetnice izgradnje crkve i 25. obljetnice proglašenja župe, na narudžbu franjevaca s Dobroga. Pisao ju je imajući na umu isti onaj izvodilački sastav koji je ljeto prije na Splitskom ljetu s golemim uspjehom izveo i snimio Muku Gospodina našega Isukrsta. Bio je to u prvom redu Zbor HNK u Splitu, koji je predvodio maestro Eduard Tudor, zajedno s pjevačima katedralnog zbora sv. Duje i zbora crkve Gospe od Zdravlja. Izvrsno poznajući glazbeničko tijelo za koje piše, vođen istom tradicijom pučkog pjevanja, Papandopulo u razdoblju od 15. ožujka do 18. travnja 1971. sklada Kantatu Gospi od Zdravlja, za sopran i tenor solo, mješoviti zbor i orkestar, koju su na dan proslave blagdana Gospe od Zdravlja na Dobrome praizveli sopranistica Teodosija Košćina, tenor fra Josip Ante Soldo, Mješoviti zbor i orkestar HNK u Splitu pod ravnanjem maestra Eduarda Tudora. Dalmatinska glazbena obojenost izvire iz vođenja vokalnih linija u tercama, a dvama solistima i mješovitom zboru pridružuje nevelik orkestar, u kojemu gudačkom korpusu pridodaje flautu i piccolo, obou, klarinet, fagot i rog.

Kantata Gospi od Zdravlja nije izvedena od njezine praizvedbe 1971. Do današnje izvedbe dolazi se zahvaljujući pronalasku u međuvremenu zametnute partiture, koju nakon desetogodišnjeg traganja, koje je otpočelo uoči 60. obljetnice izgradnje crkve, pronalazi fra Stipica Grgat.

U posljednji dio Papandopulova opusa spada Koncert za saksofon, dovršen 24. siječnja 1987. Raskošna partitura već otpočetka obilježena je zvukom niza udaraljki, koje se u ritmu bolera pridružuju uvodnim arabeskama koje opisuje solistički altovski saksofon. Razigrane linije saksofona ukrašene raznobojnim orkestrom, čija bogata puhačka, gudačka i udaraljkaška paleta, građena na harmonijskom temelju orijentalne ljestvice, zajednički udara ritam saksofonskim linijama, podsjećaju na šareni istočnjački bazar... 

                                                                                                                  Zrinka Matić

  Zbor i Orkestar HNK Split
Dirigent Ivo Lipanović
Solisti Gordan Tudor – alt saksofon
  Antonija Teskera – sopran
  Vinko Maroević – tenor

Preuzimanja