Derviš i smrt

Derviš i smrt

Premda bi kao konačna i krhka bića svi trebali biti vični ili prijemčivi smrti, horizont nam je redovito zamućen ili zasićen svakodnevnim i banalnim. Probuđeni bivamo tek onda kad se u nama i oko nas zbiva nešto suštinsko i sudbinsko. Slijede tada čudesni obrati i sunovrati u kojima se vrtlože prednji planovi i pozadine te stoput zamjenjuju svoja mjesta, dok posrćemo bez nade u ma kakav čvrst ili trajan oslonac.
Tako bi nekako mogao glasiti sažetak libreta što ga je Sašo Dimoski ponudio Igoru Kirovu da nam jezikom plesa dočara svijet Derviša i smrti. U tom naumu pridružit će im se i glazba Gorana Bojčevskog i kostimi Aleksandra Noshpala, a naravno i solisti i ansmbl splitskog baleta. Možda upravo njihovi zajednički napori i budu dostatni da na kraju Derviša i smrti ne budemo prisiljeni ponoviti njegovu uvodnu krilaticu: “Pozivamo za svjedoka vrijeme, početak i svršetak svega - da je svaki čovjek uvijek na gubitku.“

Koreograf Igor Kirov
Skladatelj Goran Bojčevski
Libretist Sašo Dimoski (temeljeno na motivima istoimenog djela Meše Selimovića)
Kostimografija Aleksandar Nošpal
Scenograf Slaven Raos
Asistentica koreografa Mojca Majcen, Albina Rahmatullina
Oblikovatelj svjetla Srđan Barbarić
Oblikovatelj zvuka Petar Ivanišević

Nagradu hrvatskog glumišta za 2017. za najbolju mušku ulogu u baletu dobio je Tomislav Petranović za ulogu Ahmeda Nurudina u baletu "Derviš i smrt" na glazbu Gorana Bojčevskog u koreografiji i režiji Igora Kirova u produkciji Hrvatskog narodnog kazališta u Splitu i 63. Splitskog ljeta