Drama

Neprijatelj naroda
Henrik Ibsen (adaptirao Elvis Bošnjak)

Neprijatelj naroda

Ibsen je na kraju 19. stoljeća predvidio ono što će se događati u turobnom stoljeću koje je uslijedilo, i revolucije, i njihove krvave žetve, i vladavinu masa, i studenske pokrete šezdesetih i kulturnu revoluciju i seksualnu revoluciju i beznađe koje nas jede danas, i propast javnog morala i  banalizaciju naše ljudske svrhe i pretvaranje čovjeka u bankovnu karticu, i pretvaranje medijskog prostora u duhovnu kaljužu, i bešćutni kapatalizam i jalovi komunizam, i sumrak demokracije, i ekološke katastrofe, i ispraznost naših žudnji, ali sve to nije ono zbog čega je ovaj komad velik. Ovaj komad velik je i bezvremen jer je Ibsen za nas pronašao čovjeka kojeg smo tražili svijećom.  I možemo ugasiti svijeću, ne moramo tragati dalje. Taj čovjek nam je puno bliži no što mislimo. Taj čovjek živi u svakom od nas. Treba mu samo dati da živi.

Neprijatelj naroda
Šest lica traži autora
Luigi Pirandello

Šest lica traži autora

U ovoj Pirandellovoj drami u kazalište upadaju, nenajavljeni i nepozvani, takozvani obični ljudi s neobičnim zahtjevom: želimo da se na sceni ispriča naša priča! Redateljica Olja Lozica postavlja Šest lica traži autora na scenu HNK Split petnaestak godina nakon zadnjeg uprizorenja, a u ključnom obratu o stvarnosti i fikciji, o zbilji i kazalištu, nesumnjivo će se pronaći mnoge poveznice sa svijetom u kojem živimo.

Šest lica traži autora
Romanca o tri ljubavi
Antun Šoljan

Romanca o tri ljubavi

Šoljanova Romanca o tri ljubavi duhovita je i dirljiva dramska igra u stihovima, formalno zaodjenuta u moliereovsko-shakespeareovsko ruho, koja nam istodobno postavlja najzamršenija pitanja o ljubavi i životu. Na Scenu 55 donosi je redatelj Nikola  Šimić

Romanca o tri ljubavi
Što čekamo?
Marija Dukić

Što čekamo?

Djelo Marije Dukić, nastalo u okviru projekta Prema stvarnoj ravnopravnosti muškaraca i žena: usklađivanje profesionalnog i obiteljskog života, u režiji Marice Grgurinović izravno stimulira kritičku reevaluaciju rodnih stereotipa snažno prisutnih i u hrvatskom suvremenom društvu.

 

Što čekamo?
Buža
Živko Jeličić

Buža

Autorski tim predvođen redateljem Zoranom Mužićem i skladateljem Matom Matišićem svojim je viđenjem Buže na prvim izvedbama tijekom 62. splitskog ljeta napunio gledalište u Severovoj ulici do posljednjeg mjesta, a svoj život nastavlja i u sezoni 2016/17 na sceni HNK Split, gdje nas čekaju Snježana Sinovčić i Ksenija Prohaska kao šjora Anježa i šjora Tereža, te Joško Ševo i Trpimir Jurkić kao šjor Vito i šjor Pere.

Buža
Bjegunke GOSTOVANJE
Pierre Palmade i Christophe Duthuron

Bjegunke

Milka Podrug Kokotović i Ksenija Prohaska ulogama u komediji Bjegunke na najbolji su mogući način najavile novu kazališnu sezonu u Dubrovniku, a nakon uspjeha u Kazalištu Marina Držića, predstavu u režiji Nenni Delmestre imat će priliku vidjeti i splitska publika

Bjegunke
Nosorog
Eugène Ionesco

Nosorog

Košmar proživljene ratne stvarnosti postaje okosnica komada u kojemu misteriozna zaraza polagano pretvara ljude u nosoroge. Metamorfoza koja spaja totalitarni jezični diskurs i iskonski čovjekov animalizam, postaje  tako moćna slika izgubljene čovječnosti u nadirućoj plimi bezumlja i kao takva dobrodošlo kazališno cjepivo protiv svih vrsta kolektivnih zaraza. 

Nosorog
Kašeta brokava
Elvis Bošnjak

Kašeta brokava

Hvaljena drama Elvisa Bošnjaka, najznačajnijega splitskog dramskog pisca posljednjih petnaestak godina, u režiji Nenni Delmestre, vraća se na scenu HNK Split i u ovoj sezoni. Na 26. Marulićevim danima Kašeta brokava osvojila je nagrade za najbolji dramski tekst, režiju i najbolje glumačko ostvarenje – Gorana Markovića u ulozi Tome.

Kašeta brokava
Strašni roditelji
Jean Cocteau

Strašni roditelji

Drama u režiji Gorana Golovka, djelo je koje svojom subverzivnom mješavinom elemenata vodvilja, komedije, melodrame, tragedije... duboko zadire u tkivo obiteljskih odnosa

Strašni roditelji
Melodrama
Anica Tomić i Jelena Kovačić

Melodrama

Autorski projekt Anice Tomić i Jelene Kovačić Melodrama pokušava odgovoriti na jedno sasvim obično pitanje: Jesmo li spremni preuzeti odgovornost?

Melodrama
Čudo u Poskokovoj Dragi
Ante Tomić

Čudo u Poskokovoj Dragi

Urnebesna Tomićeva priča o obitelji Poskok, autoritativnom ocu i četvorici sinova izgubljenih u bespućima Dalmatinske Zagore iznimno je duhovit scenski predložak za odličnu komediju. Naime, najstariji sin sit je očevog terora, prljavog rublja i pure na sto načina, te život odlučuje promijeniti tako da se oženi. Od toga trenutka u macho svijetu obitelji Poskok vrijeme se mjeri po novom kalendaru.

Čudo u Poskokovoj Dragi
Priče iz Vukovara
Autorski projekt Pere Eranovića

Priče iz Vukovara

Monodrama Priče iz Vukovara oblikuje kazališni prostor u ratno sklonište u kojem glumac ostvaruje potpun i nesebičan odnos s publikom. Glumac tako, na sat vremena postaje ratni izvjestitelj, a publika njegovi sugrađani koje on pokušava rasteretiti briga govoreći o ljubavi, životu, neprijateljima,ratu djetinjstvu...

Priče iz Vukovara
Mali bračni zločini
Éric-Emmanuel Schmitt

Mali bračni zločini

U režiji Trpimira Jurkića, na Sceni 55 gledat ćemo psihološku igru otkrivanja "povijesti bolesti" jednog petnaest godina dugoga braka i brojnih problema koji su gurani pod tepih 

Mali bračni zločini
Preobrazba
Franz Kafka

Preobrazba

Možda i najznamenitije književno djelo o otuđenju pretočeno je u komornu dramu u režiji Ivana Plazibata, u kojoj Nikša Arčanin napornim scenskim pokretom dočarava čovjeka zarobljenog sudbinom kukca. 

Preobrazba
Zlatni zmaj
Roland Schimmelpfennig

Zlatni zmaj

Zlatni zmaj, priča o slijepoj ulici potpunog ljudskog otuđenja u koju je zašla suvremena civilizacija, crna je komedija jednog od najzanimljivijih i najčitanijih njemačkih pisaca srednje generacije

Zlatni zmaj
Ostavljam te HNK Zadar
prema motivima: E. Albee „Marriage play“

Ostavljam te

HNK Zadar gostuje u Splitu s hit-predstavom u režiji Matjaža Latina, premijerno izvedenom u prosincu prošle godine. U središtu priče je bračni par koji, nakon trideset godina braka, igra vlastiti bračni igrokaz u kojem su, samo naizgled, uloge već podijeljene...

Ostavljam te
Balade Petrice Kerempuha GOSTOVANJE
Miroslav Krleža

Balade Petrice Kerempuha

Balade Petrice Kerempuha Miroslava Krleže u režiji Georgija Para i izvedbi Hrvatskog narodnog kazališta u Varaždinu proglašene su najboljom  predstavom 9. Gumbekovih dana. Adaptacijom koja povezuje poetski svijet balada s naglašeno kritično prikazanom suvremenom zbiljom stvorena je iznimna drama slojevitih značenja s efektnom režijom i sjajnim glumačkim ostvarenjima

Balade Petrice Kerempuha