Predstave

Moć sudbine
Giuseppe Verdi

Moć sudbine

“Mislimo da je Moć sudbine najcjelovitije ostvarenje od svih koje nam je Verdi do sada dao, po nadahnuću i bogatoj melodijskoj invenciji, po glazbenoj razradi i orkestraciji.“ Tako se pisalo poslije prvih izvedbi o djelu koje je značilo prekretnicu u maestrovu opusu i najavljivalo: Don Carla, Aidu, Otella i Falstaffa.

Moć sudbine
Derviš i smrt

Derviš i smrt

Igor Kirov jezikom plesa dočarat će svijet metafizičkog, mističkog Selimovićeva Derviša i smrti, čas svođenja računa sa životom i svijetom u kojem suštinska pitanja i odgovori uvijek ostaju nedohvatni

Derviš i smrt
Seviljski brijač
Gioachino Rossini

Seviljski brijač

Dirigent Ivo Lipanović i redatelj Krešimir Dolenčić pozivaju nas na premijerno izvođenje najpopularnije komične opere svih vremena, a očekuje nas vatromet Rossinijeve melodijske invencije, stalna ritmička veselost, savršeno skladane skupne točke, oduševljavajuća orkestracija... ukratko, sve ono zbog čega volimo Rossinija.

Seviljski brijač
Višnjik
Anton Pavlovič Čehov

Višnjik

Ruska plemkinja, grofica Ljubov Andrejevna Ranjevska, nakon bankrota i ljubavnog brodoloma vraća se iz Pariza na obiteljsko imanje u ruskoj provinciji. Tako počinje jedna od najpoznatijih i najigranijih drama Antona Pavloviča  Čehova. Imanje s nadaleko poznatim višnjikom prodaje se na dražbi, a nitko iz obitelji nema novaca ni poslovne snalažljivosti da spasi svoje posjede...

Višnjik
Ol smo za jedan dan
Marko Uvodić

Ol smo za jedan dan

U povodu obljetnica rođenja i smrti prisjetit ćemo se amblematskog splitskog autora koji je svojim živopisnim kronikama ovjekovječio, a velikim dijelom i kreirao ono što zovemo duh grada.

Ol smo za jedan dan
Gusar
Adolphe Adam

Gusar

Romantični balet Gusar (Le corsaire) Balet HNK Split izvodi po prvi put, u koreografiji latvijskog koreografa Aivarsa Leimanisa čija je Giselle iz 2010. ostala u sjećanju splitske baletne publike kao iznimni baletni događaj.

Gusar
Carmen Slovak Dance Theatre, Bratislava
G. Bizet / R. Ščedrin

Carmen

Priča o neobuzdanoj andaluzijskoj ciganki i vojniku Don Joséu dobro je poznati klasik. Temeljena na glazbi Georgesa Bizeta i Rodiona Ščedrina, u koreografiji i režiji Jána Ďurovčíka, Carmen Slovačkog plesnog kazališta spoj je libertirijanskog i konzervativnog, španjolskog i slavenskog, čak s ponešto folklornih elemenata u liku Escamilla.

Carmen
Aziz ili Svadba koja je spasila Zapad
Predrag Lucić

Aziz ili Svadba koja je spasila Zapad

Comédie-franchise po motivima Pira malograđana Bertolta Brechta

Predrag Lucić je za svoju dramu u kojoj se osvrće na planetarnu histeriju "rata protiv terorizma" i proizvođenje industrije straha na 63. Splitskom ljetu nagrađen Juditom, a predstava se s ljetne pozornice Vile Dalmacije seli na kazališnu pozornicu.

Aziz ili Svadba koja je spasila Zapad
Atlantida, priča o Dan'zoru
Mirko Krstičević

Atlantida, priča o Dan'zoru

Operna praizvedba uvijek je veliki kazališni događaj. A kad ansambl splitske Opere po prvi put izvodi djelo svog sugrađanina, skladatelja Mirka Krstičevića onda se, bez pretjerivanja, može reći da se radi o povijesnom događaju za kulturu grada i nacije.

Atlantida, priča o Dan'zoru
Četiri godišnja doba za tri klavira
Antonio Vivaldi

Četiri godišnja doba za tri klavira

U povodu izlaska CDa u distribuciji prestižnoga Naxosa, Vivaldijevo barokno remek-djelo Četiri godišnja doba na potpuno nov i energičan način predstavit će tri poznata pijanista, Matej Meštrović, Matija Dedić i Hakan Ali Toker, kojima će se pridružiti poseban gost, američki pijanist i skladatelj Matthew Mayer.

Četiri godišnja doba za tri klavira
Šest lica traži autora
Luigi Pirandello

Šest lica traži autora

U ovoj Pirandellovoj drami u kazalište upadaju, nenajavljeni i nepozvani, takozvani obični ljudi s neobičnim zahtjevom: želimo da se na sceni ispriča naša priča! Redateljica Olja Lozica postavlja Šest lica traži autora na scenu HNK Split petnaestak godina nakon zadnjeg uprizorenja, a u ključnom obratu o stvarnosti i fikciji, o zbilji i kazalištu, nesumnjivo će se pronaći mnoge poveznice sa svijetom u kojem živimo.

Šest lica traži autora
Neprijatelj naroda
Henrik Ibsen (adaptirao Elvis Bošnjak)

Neprijatelj naroda

Ibsen je na kraju 19. stoljeća predvidio ono što će se događati u turobnom stoljeću koje je uslijedilo, i revolucije, i njihove krvave žetve, i vladavinu masa, i studenske pokrete šezdesetih i kulturnu revoluciju i seksualnu revoluciju i beznađe koje nas jede danas, i propast javnog morala i  banalizaciju naše ljudske svrhe i pretvaranje čovjeka u bankovnu karticu, i pretvaranje medijskog prostora u duhovnu kaljužu, i bešćutni kapatalizam i jalovi komunizam, i sumrak demokracije, i ekološke katastrofe, i ispraznost naših žudnji, ali sve to nije ono zbog čega je ovaj komad velik. Ovaj komad velik je i bezvremen jer je Ibsen za nas pronašao čovjeka kojeg smo tražili svijećom.  I možemo ugasiti svijeću, ne moramo tragati dalje. Taj čovjek nam je puno bliži no što mislimo. Taj čovjek živi u svakom od nas. Treba mu samo dati da živi.

Neprijatelj naroda
Nosorog
Eugène Ionesco

Nosorog

Nosorog je dramska studija o epidemiji potrebe za pripadanjem većini, u kojoj potpuno suluda metamorfoza (malo)građanina u nosoroga sa svakim novim pripadnikom postaje lavina da bi se pretvorila u sustav kojem se više nitko ne može suprotstaviti. Jedino se Berenger, marginalac, u toj situaciji izdvaja kao moralna vertikala, postojani vojnik čovječanstva.

Nosorog
Kašeta brokava
Elvis Bošnjak

Kašeta brokava

Hvaljena drama Elvisa Bošnjaka, najznačajnijega splitskog dramskog pisca posljednjih petnaestak godina, u režiji Nenni Delmestre, vraća se na scenu HNK Split i u ovoj sezoni. Na 26. Marulićevim danima Kašeta brokava osvojila je nagrade za najbolji dramski tekst, režiju i najbolje glumačko ostvarenje – Gorana Markovića u ulozi Tome.

Kašeta brokava
Strašni roditelji
Jean Cocteau

Strašni roditelji

Drama u režiji Gorana Golovka, djelo je koje svojom subverzivnom mješavinom elemenata vodvilja, komedije, melodrame, tragedije... duboko zadire u tkivo obiteljskih odnosa

Strašni roditelji
Buža
Živko Jeličić

Buža

Autorski tim predvođen redateljem Zoranom Mužićem i skladateljem Matom Matišićem svojim je viđenjem Buže na prvim izvedbama tijekom 62. splitskog ljeta napunio gledalište u Severovoj ulici do posljednjeg mjesta, a svoj život nastavlja i u sezoni 2016/17 na sceni HNK Split, gdje nas čekaju Snježana Sinovčić i Ksenija Prohaska kao šjora Anježa i šjora Tereža, te Joško Ševo i Trpimir Jurkić kao šjor Vito i šjor Pere.

Buža
Što čekamo?
Marija Dukić

Što čekamo?

Djelo Marije Dukić, nastalo u okviru projekta Prema stvarnoj ravnopravnosti muškaraca i žena: usklađivanje profesionalnog i obiteljskog života, u režiji Marice Grgurinović izravno stimulira kritičku reevaluaciju rodnih stereotipa snažno prisutnih i u hrvatskom suvremenom društvu.

 

Što čekamo?
Romanca o tri ljubavi
Antun Šoljan

Romanca o tri ljubavi

Šoljanova Romanca o tri ljubavi duhovita je i dirljiva dramska igra u stihovima, formalno zaodjenuta u moliereovsko-shakespeareovsko ruho, koja nam istodobno postavlja najzamršenija pitanja o ljubavi i životu. Na Scenu 55 donosi je redatelj Nikola  Šimić

Romanca o tri ljubavi
Mali bračni zločini
Éric-Emmanuel Schmitt

Mali bračni zločini

Psihološka igra otkrivanja "povijesti bolesti" jednog petnaest godina dugoga braka i brojnih problema koji su svih tih godina gurani pod tepih.

Mali bračni zločini
Priče iz Vukovara
Autorski projekt Pere Eranovića

Priče iz Vukovara

Monodrama Priče iz Vukovara oblikuje kazališni prostor u ratno sklonište u kojem glumac ostvaruje potpun i nesebičan odnos s publikom. Glumac tako, na sat vremena postaje ratni izvjestitelj, a publika njegovi sugrađani koje on pokušava rasteretiti briga govoreći o ljubavi, životu, neprijateljima,ratu djetinjstvu...

Priče iz Vukovara
Preobrazba
Franz Kafka

Preobrazba

Možda i najznamenitije književno djelo o otuđenju pretočeno je u komornu dramu u režiji Ivana Plazibata, u kojoj Nikša Arčanin napornim scenskim pokretom dočarava čovjeka zarobljenog sudbinom kukca. 

Preobrazba
East West - baletni triptih
Saša Evtimova, Martin Chaix, Igor Kirov

East West - baletni triptih

Trio izvrsnih mladih europskih koreografa Saša Evtimova, Martin Chaix i Igor Kirov stvorili su trodijelni baletni program koji će od plesača zahtijevati maksimalni angažman transformacije iz jednoga u drugi plesni stil, šećući od elemenata klasičnog baleta do suvremenog plesa i nazad.

East West - baletni triptih
La Sylphide
Herman Severin Løvenskiold

La Sylphide

Jedan od najstarijih sačuvanih romantičnih "bijelih" baleta nastavak je njegovanja klasičnog repertoara na pozornici HNK Split. Bajku živopisnih škotskih plesova i kostima s ljubavnim zapletom pokrenutim čarolijom, a u  kojega se upliću zračni duhovi, prema originalnoj koreografiji  Augusta Bournonvillea iz 1836., prenosi gošća iz Danske s američkom adresom, Karina Elver.

La Sylphide
5 do 12
Igor Kirov

5 do 12

Moderni balet Igora Kirova na dinamičnu glazbu Kirila Džajkovskoga oduševio je premijernu publiku na 61. splitskom ljetu, a samo u prvoj godini pogledalo ga je gotovo 7000 gledatelja na pozornicama u Splitu, Sarajevu, Ohridu, Beogradu i Šibeniku.

5 do 12
Orašar
Petar Iljič Čajkovski

Orašar

Nezaobilazni Orašar postao je "obaveznim programom" splitskih ljubitelja baleta u blagdansko doba. Koreografiju Waczlawa Orlykowskog prenosi koreografkinja Božica Lisak, a cijeli ansambl Baleta, zajedno s mladim plesačima iz Baletnoga studija, uključen je u ovu raskošnu produkciju s više od 130 plesača na sceni.

Orašar
Vragolasta djevojka
Ferdinand Hérold

Vragolasta djevojka

Eklektična partitura francuskoga skladatelja Ferdinanda Hérolda, bogata citatima Rossinijevih i Donizettijevih opera te glazbe Mozarta i Haydna, omogućuje plesne varijacije obilježene ekspresijom,mimikom i pantomimom, što je i jedan od osnovnih razloga što se ovaj vedri balet iz prošlosti kontinuirano održao od 1789.

Vragolasta djevojka
Na putu
Igor Kirov

Na putu

Kreativni uzlet i vrhunska tehnička pripremljenost baletnog ansambla HNK Split dolaze do izražaja u ovoj, za plesače zahtjevnoj, a za gledatelje čarobnoj koreografiji Igora Kirova. Balet s klasičnim i suvremenim elementima koji izvodi 17 plesača i plesačica premijerno je izveden na splitskom Sustipanu na 62. Splitskom ljetu.

Na putu
Mala Floramye
Ivo Tijardović

Mala Floramye

Slijedeći izvorne zamisli i skice maestra Ive Tijardovića, Mala Floramye zamišljena je kao posveta jednom iščezlom vremenu i duhu, istovremeno se obraćajući suvremenosti i novim generacijama pitanjem: ima li mjesta ljubavi i poštovanju naših različitosti u kovitlacu karnevala anakronizma, politike i konzumerizma? 

Mala Floramye
Ero s onoga svijeta
Jakov Gotovac

Ero s onoga svijeta

Opera je puna prekrasnih narodnih napjeva koje je Gotovac vještinom najvećeg majstora uklopio u svoje djelo. Skladatelj i libretist Begović su glazbenu i tekstualnu osnovu pronašli u folkloru narodnih skupina, od folklora Zagore (završno "vrličko" kolo) do kosovskih djevojačkih pjesama iz Gnjilana (početni zbor djevojaka Duni mi, duni, lađane).

Ero s onoga svijeta
Spli'ski akvarel
Ivo Tijardović

Spli'ski akvarel

 Proputovat će naša pjevačko-glumačko-plesačka ekipa od Veloga Varoša, travara Salka u Ljubuškom i gazda Perinih torti i kobasica, do rive našega djetinjstva, proslavit ćemo Sudamju, igrat tonbulu, zaogrnuti i utješeni lipom, mladenačkom 'jubavi Tonča i njegove Marice, a sve u počast glavnim licima ovog besmrtnog djela meštra Tijardovića - gradu Splitu i nama samima 

Spli'ski akvarel
Giuseppe Verdi: Requiem
Koncert za Dušni dan

Giuseppe Verdi: Requiem

Requiem je krik vjernika, bolni i skrušeni razgovor s Bogom kojemu se obraća čovjek jezikom svog živog južnjačkog srca, koje u nadzemaljsku mistiku unosi svu originalnost snažnih osjećaja.

Giuseppe Verdi: Requiem